Gratis retourneren
30 dagen retourtermijn
champagne glazen op dienblad

De gender reveal party is geweest en ook de babyshowerspelletjes zijn achter de rug. Na 9 maanden wachten, staan al jouw vrienden, familie en andere dierbaren te poppelen om jouw kleine te zien. Maar misschien zit je zelf niet helemaal te wachten op iedere dag visite en ben je ook gewoon toe aan rust. De oplossing? Een babyborrel natuurlijk! Een babyborrel, ook wel kraamfeest genoemd, wordt steeds populairder. Begrijpelijk ook, want je nodigt in één keer alle mensen uit die jouw baby mogen ontmoeten en de rest van de dagen rust je lekker uit! Met onze tips, ideeën en inspiratie organiseer jij binnen no time dé perfecte babyborrel!

Babyborrel organiseren in 5 stappen

Een feestje organiseren kan best stressvol zijn: je wilt dat alles tot in de puntjes is geregeld en dat de gasten het naar hun zin hebben. Daar doe je natuurlijk extra je best voor. Wil je de babyborrel uit handen geven? Ook een goed idee! 

Wil jij de babyborrel het liefst wel zelf organiseren, maar weet je niet waar je moet beginnen? In 5 stappen helpen wij jou naar de perfecte babyborrel! Lees snel onderstaand stappenplan door en ga meteen aan de slag. 

Stap 1. Prik een datum voor de babyborrel

Het fijne aan een babyborrel? Jij bepaalt de datum waarop mensen langskomen en de rest van de dagen rust je lekker uit! Voel je niet opgelaten omdat je de borrel pas na vijf weken geeft: het belangrijkste is dat jij er klaar voor bent. Als je nog erg vermoeid bent, geniet je zelf ook veel minder van het moment. 

Stap 2. Maak een gastenlijst voor kraamvisite

Dit klinkt misschien echt alsof je een mega groot feest gaat geven (mag natuurlijk ook!). Maar misschien heb je wel heel veel vrienden of familie die je allemaal wil uitnodigen. En ook als je maar tien mensen uitnodigt, is het fijn om een overzicht van de mensen te hebben. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de hapjes en drankjes. 

Stap 3. Maak en verstuur de uitnodigingen

Nu zijn we aangekomen bij het leuke deel van het organiseren: het maken en versturen van de uitnodigingen! Erg leuk, want al je creativiteit mag je hier de vrije loop laten. Zet vooral de belangrijkste dingen zoals locatie, tijd en datum op de uitnodiging. Oh, en laat mensen zich afmelden als ze niet kunnen komen: dan kun je daar de boodschappen op aanpassen!

Stap 4. Regel hapjes en drankjes voor de babyborrel

Onmisbaar zijn hapjes en drankjes, helemaal op een babyborrel. Want het is toch niet voor niets een ‘borrel’? Geef je de borrel in de ochtend? Dan is vooral koffie en thee met gebak erg toepasselijk! Of beschuit met muisjes: dat gaat er altijd in. Geef je de borrel liever aan het eind van de middag? Dan mogen de bitterballen, toastjes en andere borrelsnacks op tafel natuurlijk!  

Tip: wist je dat je via de Westwing Club Sales ook veel items – bijvoorbeeld stijlvol servies om de hapjes op te presenteren of gezellige lichtslingers – kunt vinden voor een babyborrel? Maar dan tegen mooie kortingen, oplopend tot wel 70%?! Registreer je daarom snel op Westwing om zo geen enkele exclusieve deal te missen voor een gezellige én stijlvolle babyborrel.

Stap 5. Kies voor passende versiering

By far onze favoriete stap: de styling. Het is feest! En bij een feestje hoort versiering. Zorg daarom voor leuke, passende versiering zoals slingers, ballonnen, confetti en een mooie vlaggenlijn met de naam van je pasgeboren kindje erop. Kies een kleurthema en laat alle versiering daarop aansluiten: extra feestelijk!

Geboortefeest, kraamfeest of doopfeest?

Het geboortefeest is een andere naam voor de babyborrel. Misschien een beetje ouderwets, maar nog steeds een term die vaak wordt gebruikt. Je viert namelijk de geboorte van je baby! Ook ‘kraamfeest’ wordt vaak gebruikt om een babyborrel mee aan te duiden. Een geweldig alternatief voor losse kraambezoekjes: zo leef je niet van visite naar visite, maar nodig je iedereen in één keer uit. 

Heb je zelf geen tijd of energie om het kraamfeest te organiseren? Vraag je familie of vrienden om hulp of huur dan iemand in die alles voor je regelt. Er zijn genoeg kleine bedrijfjes die je kraamfeest van a tot z regelen. Zo kun jij optimaal en zorgeloos uitrusten na je bevalling! 

Naast een kraamfeest, heb je soms ook nog het doopfeest. Soms worden deze twee ook wel tegelijk gevierd. Bij het doopfeest wordt de doop van je kindje gevierd. Een mooi moment om met familie en vrienden stil te staan bij het nieuwe leven dat is geboren!

Kraamfeest ideeën: nog meer tips voor de organisatie

Wil je je kraamfeest toch liever zelf regelen of wil je alvast tot in de puntjes hebben beschreven hoe je het voor je ziet? Wij helpen jou graag met wat ideeën! Wat dacht je van een themafeest? Kies een thema die bij jou of je pasgeboren baby past en pas er de taart, cupcakes of beschuit met muisjes op aan! 

Net zoals je misschien vroeger bij een kinderfeestje thuis snoepzakjes uitdeelde, kun je bij een kraamfeest geboortebedankjes uitdelen. Met het geboortebedankje bedank je iedereen voor zijn of haar komst. Maak een bedankkaartje met daarop een leuke foto van de baby met de naam erbij. Een doosje bonbons of een ander kleinigheidje maakt het natuurlijk helemaal af! 

Als laatste, maar zeker niet minst belangrijke, vergeet niet een gastenboek klaar te leggen! Klinkt misschien een beetje suf, maar je gaat er naderhand heel blij mee zijn! Alle kraamvisite kan in één keer wat schrijven in het gastenboek tijdens het kraamfeest. Het is de herinnering meer dan waard! Al helemaal omdat je misschien niet met iedereen praat en genoeg leuke indrukken krijgt. Als je maanden later het gastenboek nog eens doorbladert, kun je heerlijk terugdenken aan dit leuke kraamfeest. 

Jouw babyborrel organiseren

Nu je helemaal op de hoogte bent van een babyborrel, het stappenplan en geïnspireerd bent door onze ideeën kan je aan de slag! Stel een gastenlijst op, maak een boodschappenlijstje en verstuur uitnodigingen. Voor je het weet heb je al je dierbaren om je heen en vier je de geboorte van jouw baby. Een mooier moment bestaat er bijna niet!

Ben je na het lezen van dit artikel helemaal in de party stemming? Registreer je dan snel op Westwing en mis geen enkele exclusieve deal om jouw feest te stylen.