Ontdek onze interieur sale -70%!

Close up van een slapende vrouw in bed

De hele wereld slaapt ‘s nachts, alleen jij ligt weer wakker? We kennen het probleem maar al te goed en daarom zijn we op zoek gegaan naar tips & tricks om beter te slapen. Het resultaat? 8 waardevolle tips om in slaap te vallen en goed te blijven slapen, waarmee slapeloosheid binnenkort tot het verleden behoort. Laat je inspireren door onze slaaptips en ontdek wat je kunt veranderen voor een betere nachtrust in je dagelijks leven. Soms kunnen zelfs kleine aanpassingen je helpen om beter te slapen. Dus waar wacht je nog op? Ontdek hoe jij beter kunt slapen!

Waardevolle slaaptips voor beter slapen

Of het nu gaat om kleine of grote veranderingen: we hebben acht tips voor je verzameld om beter te kunnen slapen. Deze zijn eenvoudig te implementeren en daarom zeker de moeite waard om te proberen. Het is vaak genoeg om een paar van de slaaptips te volgen om een duidelijke verbetering te bereiken. Beter slapen? Ja!

Video: 8 tips die een betere slaap garanderen

Tip 1: Koel de ruimte

Zorg voor de perfecte temperatuur om te slapen! Volgens slaapdeskundigen is de ideale temperatuur tussen de 16-18 graden Celsius. Dus koel je slaapkamer als je goed en diep wilt slapen. Heb je ook ‘s nachts de verwarming aan? Als je beter wilt slapen, moet je deze extra warmte achterwege laten en jouw slaapkamer juist goed ventileren voordat je gaat slapen. Natuurlijk kun je ook slapen met het raam open, in elk geval vanaf de lente tot de herfst. Mits het geluidsniveau in jouw buurt het toelaat uiteraard.

Bett mit weißer und rosa Bettwäsche im Schlafbereich

Tip 2: Verminder geluid

Een andere belangrijke tip om goed in slaap te kunnen vallen is het verminderen van storende omgevingsgeluiden. Daarom moet je in het beste geval zorgen voor volledige stilte in de slaapkamer. Zogenaamde “witte ruis”, ook wel “white noise” genoemd, kan je ook helpen beter te slapen. Witte ruis wordt gebruikt om lawaai te bestrijden en is daarom populair bij iedereen die in grote steden of op drukke wegen woont. Bepaalde frequentie bereiken zorgen ervoor dat omgevingsgeluiden subjectief als minder luid worden ervaren. Ook voor baby’s wordt white noise vaak toegepast. Onze aanbeveling: Sonos stelt je in staat om naast witte ruis ook ontspannende wellnessgeluiden, zoals zeegeluiden, af te spelen wanneer je gaat slapen.

Tip 3: Enkele dekbedden

Wie kent het niet – je wordt ‘s nachts wakker omdat je zonder deken ligt terwijl je partner zich comfortabel verwarmt en rustig slaapt? Als je jouw bed met een partner deelt, kun je overwegen aparte dekbedden te gebruiken voor een betere nachtrust.

Tip 4: Vers beddengoed

Verschoon jouw beddengoed ongeveer één keer per week om beter te slapen. Er is nauwelijks een beter gevoel dan ‘s avonds in een vers opgemaakt bed te gaan liggen. De aangename geur en het zachte gevoel op je huid zorgen ervoor dat je je voelt als in een hotel in je eigen huis. Dit draagt bij aan jouw gevoel van ontspanning en laat je automatisch beter slapen.

Tip 5: Ontspannende geuren

Verschoon jouw beddengoed ongeveer één keer per week om beter te slapen. Er is nauwelijks een beter gevoel dan ‘s avonds in een vers opgemaakt bed te gaan liggen. De aangename geur en het zachte gevoel op je huid zorgen ervoor dat je je voelt als in een hotel in je eigen huis. Dit draagt bij aan jouw gevoel van ontspanning en laat je automatisch beter slapen.

Tip 6: Creëer rituelen

Kleine rituelen maken het dagelijks leven gemakkelijker! Dit geldt ook voor deze waardevolle hulp bij het in slaap vallen. Wen er maar aan om ‘s morgens na het opstaan meteen je bed netjes op te maken. Dit duurt slechts enkele minuten en zorgt ‘s avonds voor een snelle ontspanning. Want aan het eind van de dag laat je je graag vallen in een fris, comfortabel bed! Ontdek ook onze andere ochtendrituelen!

Tip 7: Minimalisme

Wie beter wil slapen, dient de kamer rustig te houden. Laat teveel decoratie achterwege en kies voor een rustige, subtiele en minimalistische interieurstijl voor deze ruimte. Hoe meer orde en rust de kamer uitstraalt, hoe beter je kunt ontspannen en dus beter kunt slapen. De tip hier is dus: minimalisme zorgt voor een diepe slaap!

Bett mit grauer Bettwäsche im Schlafbereich

Tip 8: Feng Shui

Laat je inspireren door de Aziatische leer van Feng Shui en let bij de inrichting van jouw slaapkamer op bepaalde zaken. Voor een betere nachtrust is het raadzaam om het hoofdeinde van het bed tegen een muur te plaatsen. Dit creëert onbewust een gevoel van veiligheid, wat op zijn beurt weer een positief effect heeft op een rustige en rustgevende slaap.

Beter slapen begint hier! Bekijk onze collectie op WestwingNow!