Ophalen van je retour

We kunnen helaas niet alle pakketten ophalen. Er zijn hier enkele voorwaarden, die van toepassing moeten zijn.

Voorwaarden

Onder de volgende twee voorwaarden kan het product/pakket thuis kosteloos worden opgehaald door onze Premiumservice van PostNL: Extra@Home:

  • Indien het product ook op afspraak is geleverd door de Premium Bezorgservice van PostNL: Extra@Home.
  • Indien je pakket groter is dan (175cm * 78cm * 58cm) of zwaarder is dan 30kg.

 

Ophaalafspraak

Wanneer je het pakket retour meldt, zullen wij je benaderen voor een afhaalafspraak. Zodra wij een ophaaldatum hebben en deze hebben aangemeld bij PostNL verloopt het vrijwel hetzelfde als bij levering met PostNL: Extra@Home:

  1. Op de avond voor afhalen ontvang je per e-mail een afspraakbevestiging van PostNL met daarin de verwachte tijdsvenster van 3 uur dat PostNL langskomt voor de bezorging. Eveneens is er een link toegevoegd om op de dag zelf een nog concretere actuele levertijd in te zien. Zo weet je waar je aan toe bent.
  2. Op de ochtend zelf ontvang je een sms als herinnering voor het ophalen, mits wij een mobielnummer hebben van jou.
  3. Product wordt opgehaald. 
  4. Gemiddeld binnen 10 werkdagen betalen wij je aankoopbedrag de retourzending terug op je rekening.

 

Pakket geleverd met reguliere post

In alle andere gevallen kun je het pakket gewoon afleveren bij een PostNL of Bpost (België) servicepunt bij jou in de buurt. Aangezien er duidelijke afspraken met de servicepunten zijn gemaakt zullen zij het pakket altijd (moeten) aannemen.

Meegeven aan pakketbezorger van PostNL (alleen Nederland)

Het is in principe ook mogelijk om een pakketje mee te geven aan de PostNL pakketbezorger, echter moet er wel ruimte beschikbaar zijn in de vrachtwagen en voorzien zijn van een retourlabel. Qua grootte dient het pakketje ook ongeveer gelijk te zijn aan je retourzending, 5 stoelen meegeven voor het ontvangen van een klein pakketje zal niet gaan. Deze regeling is vooralsnog alleen in Nederland mogelijk.