Achter de schermen bij Westwing

© 2012 Westwing
 

De buyers van Westwing

Het Nederlandse buyersteam van Westwing zoekt stad en land voor je af om de nieuwste en meest stijlvolle trends op het gebied van home & living voor u te vinden. Deze trendwatchers bezoeken beurzen als Maison et Objet in Parijs, Ambiente in Frankfurt, en natuurlijk ook de Trade Mart in Utrecht. Maar, wie zijn deze speurneuzen nu echt? Hieronder een korte introductie van het team en hun zoektocht naar de mooiste en nieuwste brands.

Isa Le Neillon, Style Director:

“Mijn carrière in design begon toen de bekende ontwerpster en hotelier Anouska Hempel mij onder haar vleugels nam. Zij leerde mij van alles: van het uitdenken van hotelinterieurs en het stylen van gigantische landelijke tuinen tot het inrichten van een yacht op Sicilië. Op een gegeven moment werd het tijd voor een carriereswitch. Tijdens mijn avondcursussen leerde ik de kunst van het 3D-tekenen en werd ik styliste op internationale beurzen. In een omgeving van nieuwe trends raakte ik al snel geïnspireerd door de Nederlandse designers van Droog, wat mijn toekomstige werkgever werd. Nu zet ik mijn passie verder door bij Westwing om high-end designmerken, zoals Dekocandle en Vita, voor meer mensen toegankelijk te maken.”

Eva Meester, Design Scout :

“Voordat ik bij Westwing begon was ik werkzaam als stylist en shopmanager voor o.a: Living in By Helen de Boer, waar ik veel ervaring heb opgedaan. Naast de winkelstyling en inkoop, heb ik ook een passie voor het geven van interieuradvies; van kleur tot styling. Niet alleen tijdens mijn werk, maar ook in mijn vrije tijd ben ik bezig met alles wat inspirerend is. Ik ben continu op zoek naar nieuwe spullen en accessoires voor mijn huis. Via blogs, Pinterest en magazines blijf ik op de hoogte van nieuwe ontwerpen en trends op het gebied van home & living. Ook het bezoeken van vlooienmarkten is één van mijn favoriete bezigheden, zeker bij mooi weer! Voor Westwing spot ik veel verschillende mooie merken, maar ik ben voornamelijk verantwoordelijk voor de producten in de ‘shabby chic’ en romantische stijl.”

Boudewijn Schrijver, Account Manager:

“Twee redenen brachten mij bij Westwing: ik ben altijd gefascineerd geweest door jonge, innoverende internet concepten (waarvan Westwing er zeker één is) en daarnaast ben ik altijd bezig om leuke, functionale spullen te vinden voor mijn eigen huis. Vanuit een marketing perspectief geloof ik echt in de toegevoegde waarde van Westwing. Het vinden en opsporen van mooie spullen voor je interieur is altijd een zoektocht. Als Account Manager is het dan ook super leuke uitdaging om op zoek te gaan naar merken die goed aansluiten bij het aanbod voor onze leden. Mijn home & living smaak zou ik als volgt omschrijven: functioneel, duurzaam met een vleugje industrieel. Mijn passie is voornamelijk Nederlands en Scandinavisch design, waar vooral functionaliteit, duurzaamheid en uitgesproken stijl vaak mooi samengaan.”

Their pick: de merken

Er is geen twijfel over mogelijk: dit team heeft als missie de nieuwste en meest stijlvolle ontwerpers en producten te ontdekken. Dit gebeurt op een bijzonder international niveau. Zo staat Scandinavie natuurlijk al bekend om haar functioneel en modern design, de Deense merken Verpan en Normann Copenhagen ademen innovatief ontwerp. Maar ook landen zoals Frankrijk, Zwitserland, Engeland en Duitsland barsten van het talent met brands als Freddy Reitz en Nostalgische Momenten.