Bloomingville

Je hebt er vast weleens van gehoord: het label Bloomingville. Creatief directeur Betina Stampe heeft zich bij het opzetten van dit merk laten inspireren door design uit het hoge noorden. En dat zie je! Lees hier alles over merk dat al menig interieur – wereldwijd – naar een hoger lever heeft getrokken.

1

Sinds de oprichting in 2000 is dit merk enorm gegroeid. Sterker nog, na 16 jaar behoort Bloomingville tot één van de grootste labels in de interieurindustrie. Ondanks deze groeispurt is hun missie niet veranderd: ieder interieur een stukje vrolijker maken. Hoe? Door te werken met een brede selectie stijlvolle producten die goed geprijsd zijn en hoog zijn van kwaliteit. Do we need to say more?

2

Yes we do! Het designteam binnen Bloomingville houdt tijdens het ontwerpproces de design filosofie altijd in het achterhoofd. Deze luidt: “bringing happiness through change”. Ieder item wordt naast een flinke vleug “happiness” ook gekenmerkt door een natuurlijke simpliciteit. Geïnspireerd door de grootste designers van het moment, komen ze elke collectie weer tot nieuwe ideeën.

3

Hoe ze te werk gaan bij Bloomingville? Elk object wordt met de hand getekend. Vervolgens wordt er overlegd of het product wel vernieuwend genoeg is, wordt het geëvalueerd en wordt er gekeken of het kan worden verbeterd. Dan volgt de belangrijkste vraag in het ontwerpproces? Maakt dit product gelukkig…? Wij vinden van wel.

4

Sophie Don

Heb je onze app al?

Naar de app
Naar de app
Offline