Een Zuiver verhaal

Westwing nam al eerder een kijkje achter de schermen bij Art Director Caroline van Velze en Product Developer Richard. Ook kwamen we op de koffie bij Caroline om haar monumentale woning in Amsterdam te checken. En met deze sessie – waarbij Caroline en onze eigen Odette de perfecte woonkamer wisten te stylen – werd één ding duidelijk: stijlvol Westwing in combinatie met cool Zuiver is een perfect match!


Nog even over Zuiver

“Zuiver heeft oog voor design, ontwerp en de nieuwste trends,“ aldus Caroline. Daarnaast vinden ze het belangrijk dat hun producten betaalbaar blijven en zorgen ze ervoor dat er altijd genoeg moois van Zuiver op voorraad is. Zuiver is een merk dat in de loop der jaren een eigen handtekening heeft gecreëerd. Elk product krijgt dan ook de ‘Zuiver twist’, zoals ze dit bij dit hippe, Nederlandse merk zelf zo noemen. De Scandinavische stijl, het gebruik van zachte kleuren en het gevoel dat ieder item met zich meebrengt, zorgen ervoor dat je het direct herkent.

1

Werelds wonen

Om inspiratie op te doen, reizen ze er bij Zuiver flink op los. Caroline brengt met een vakkundige precisie in kaart hoe de woontrends zich op de verschillende continenten ontwikkelen. Op deze manier inventariseert zij welke materialen, kleuren en vormen we binnenkort in huis willen hebben. Naast het bezoeken van verre oorden, wordt ook genoeg kennis opgedaan aan de hand van bijeenkomsten over trends, inspirerende magazines en uiteraard houdt Caroline ook nauw in de gaten wat er in de modebranche allemaal gebeurt. “De extreme outfits die voorbij komen op de catwalk gebruiken we niet direct voor onze ontwerpen. Wel werken dit soort creaties inspirerend.”
2

Set the trend!

Zuiver wordt binnen de interieurwereld gezien als echte trendsetter. Zelf geven ze aan op te moeten passen dat ze niet te snel gaan: “We waren absoluut te vroeg met de ‘dip-dye’ trend.” Nu schakelen ze dan ook ietwat terug. Op deze manier lopen ze niet voor op de trends, maar zitten ze erboven op. Zo waren ze één van de eerste Nederlandse merken die direct wisten te reageren op de marmer-trend. “Items in dit materiaal waren een tijd geleden moeilijk te vinden en daarnaast onbetaalbaar. Wij brachten in noodvaart een serie betaalbare, prachtige marmeren tafeltjes op de markt.”

Stijlgevoel

In de stylingvideo van Odette en Caroline – maar ook bij het rondneuzen bij deze dame thuis – komt naar voren dat ze van wanten weet als het op stylen aankomt. “Ik houd ervan om oud met nieuw te combineren. Authentieke accessoires geef ik graag een plekje naast een strak meubelstuk. Daarnaast vind ik het belangrijk om een persoonlijk verhaal te creëren.” Je zou de stijl van Caroline het best kunnen omschrijven als eclectisch. De voorliefde die ze heeft voor de kleur cognac zagen we terugkomen in de kleurnuances in haar interieur – maar ook in de lijn van Zuiver. “Mijn hele huis is een mix van cognac, grijs en zwart.” Wat haar favoriete item is uit de Zuiver-lijn? “De Oaktray tafel is mijn absolute favoriet. Naast tafel kun je dit item gebruiken als stijlvol dienblad.”

3

What the future brings

Ondanks dat Zuiver haar producten al buiten de Nederlandse landgrenzen verkoopt, zouden ze graag nóg meer naam willen maken in het buitenland. “We willen uiteindelijk dat ons merk in het buitenland net zo’n goede reputatie heeft als in Nederland.” Een andere droom van Caroline is om een eigen flagship store te openen. Een plek waar je ook een restaurant hebt waar iedereen kan genieten van een kopje koffie in een inspirerende omgeving gevuld met de mooiste Zuiver musthaves!

Sophie Don

Heb je onze app al?

Naar de app
Naar de app