Het verhaal achter Richmond

We voelen ons graag thuis in ons eigen stekkie. Het is dus niet voor niks dat de landelijke stijl ons aanspreekt: houten meubels met een perfecte afwerking in wit of crème komen er bij ons zeker in. Maar ook stoere salontafels en glanzende objecten vinden we mooi. En laten ze bij het Nederlandse Richmond nou nét verstand hebben van deze zaken. Wij spraken met Anne-Roos, directeur van dit fijne meubelmerk.

1

Rond 1980 begon het familiebedrijf – dat we nu kennen als Richmond – als antiekwinkel waar meubels en woonaccessoires werden verkocht. De meeste antieke items werden geïmporteerd uit Engeland en Frankrijk. De toon voor een succesvolle onderneming was gezet: “De winkel draaide voorspoedig en binnen een paar jaar konden er vijf nieuwe winkels worden geopend.” Dankzij deze groei kon Richmond uitgroeien tot de succesvolle, internationale groothandel die het nu is. “We hebben een grote collectie meubels en woonaccessoires en doen zaken met dealers wereldwijd. Inmiddels zijn onze items in meer dan vijftig landen verkrijgbaar.”

2

Maar wat maakt Richmond nou eigenlijk zo bijzonder? “Ons uitgebreide assortiment maakt ons in ieder geval interessant. Ieder meubelstuk is van hoge kwaliteit en verkrijgbaar in verschillende modellen en kleuren.” Dit geldt zowel voor de kasten en tafels als voor de stoelen. Op deze manier wordt het perfect stylen van je woonkamer je wel heel makkelijk gemaakt! De accessoires van Richmond doen het goed bij dames en heren die wel warm lopen voor wat luxe. Denk aan grote, glanzende lampen, opvallende kussens en sierlijke vazen. Bij Richmond vinden ze het belangrijk dat iedereen – jong en oud – kan genieten van hun meubels en accessoires. “Wij combineren een landelijke woonstijl met chique elementen. De items passen in veel verschillende interieurs – van landelijk tot een urban.”

3

Uiteraard weet Anne-Roos als geen ander hoe je de producten van Richmond het best kunt stylen. Zo adviseert ze om oud met nieuw te combineren en je huis te vullen met bloemen en kaarsen voor een knusse sfeer. En last but not least: “Wissel in de zomer en in de winter van accessoires, zodat je steeds weer een nieuw beeld creëert. Zo houd je je interieur dynamisch.”

4

Het kwalitatief hoogstaande merk Richmond houdt er uiteraard ook wat waarden op na: het merk staat voor sfeer, kwaliteit en trendgevoeligheid. En om vernieuwend te blijven, moet er natuurlijk genoeg inspiratie worden opgedaan. “Wij maken veel reizen naar India, China en andere oosterse landen. We bezoeken internationale beurzen. Maar ook andere mooie reizen en luxe hotels zorgen voor inspiratie.” En ondanks dat Richmond bijzondere indrukken opdoet en precies weet wat er speelt in interieurland blijft het merk altijd dichtbij zichzelf. En is dat niet precies wat een merk uniek maakt?

Sophie Don

Heb je onze app al?

Naar de app
Naar de app