Westwing goes Salone

Wat een feestje! Namens Westwing Nederland verkenden maketingmanager Demelza en campaignmanager Moetoesingi de straten van Milaan tijdens de grootste designbeurs van de wereld: Salone del Mobile. Het bijzondere aan dit jaarlijkse evenement is dat het zich niet alleen in het grote beursgebouw afspeelt. Een week lang wordt de hele stad omgetoverd tot één groot walhalla van design, interieur en nieuwigheidjes.

Onder het genot van een flinke dosis zonnestralen, goede zin en Italiaanse culinaire hoogstandjes ontdekten Demelza en Moetoesingi de laatste trends en de nieuwste musthaves. Het was een fantastische ervaring en volgend jaar is Westwing zeker weer van de partij!

STUDIO JOB

Het excentrieke Nederlandse kunstenaarsduo Studio Job heeft een zeer bijzondere collectie behang gemaakt voor NLXL. Hun presentatie was net zo indrukwekkend: van vloer tot plafond het behang in linoleum. (1)

2

MARCEL WANDERS

Marcel Wanders pakte groots uit met een overweldigende presentatie: een giga oppervlakte gevuld met verschillende inrichtingen. Enorm hoge prints van gebouwen met daarvoor een passend interieur in verschillende opstellingen. Dé plek om te verdwalen én om een flinke hoeveelheid foto’s te schieten. (2)

ARMANI

Even een kijkje op de trappen van Armani midden in de luxe buurt van Milaan. Uiteraard draagt Demelza (links) de Westwing canvastas met de gouden sleutel. (3)

3

NIEUW DUIVENDRECHT

Frederik Roijé werpt een nieuwe blik op bestaande spulletjes: het ontwerp van een ouderwetse glazen opbergpot werd bijvoorbeeld opgeblazen tot een bijzettafel.(4)

4

ONTBIJT

Op zaterdag genoten we van het ontbijt met inspirerende sprekers, georganiseerd door Het Nieuwe Instituut. Hier werd werk geëxposeerd van net afgestudeerden. (5)

SPAZIO ROSANNA ORLANDI

Bij Spazio Rosanna Orlandi is het altijd een feestje. Deze frivole Italiaanse selecteert ieder jaar een groep designers om bij haar te exposeren en te verkopen. In het doolhof vind je achter elk deurtje weer iets verrassends en op zolder is een pop-upshop. De tuin doet denken aan Alice in Wonderland dankzij de bijzondere lampjes, accessoires en meubels. Je wordt hier bediend door 2 dames op leeftijd die al sinds jaar en dag de lekkerste taarten en koffie maken.

7

LAMP

5

Één van de favorieten van Demelza: een lamp op een gouden voet, daarnaast een grotere handgeblazen bol met een oneffen structuur die langzaam ronddraait. (6)

DOMUS

Het merk Domus presenteerde een collectie klassiek keramiek in een moderne presentatie. Zo’n keuken willen wij ook wel! (7)

6

PIET-HEIN EEK

Piet-Hein Eek kennen we natuurlijk van zijn creatieve werkwijze met allerlei houtsoorten. Dit keer verraste hij met deze industriële kast voorzien van vintage deuren. Hebben! (8)

JONG TALENT

Milaans Lambrate gedeelte is een jong talentenparadijs. Hier vind je veel jonge merken met dito designers die met een frisse blik naar interieur kijken. Wat opviel zijn de blushy pasteltinten, koper, het gebruik van onbehandeld hout gecombineerd met staal voor een scandilook. (9)

8

DE DUOMO

Een selfie voor het boegbeeld van Milaan: De Duomo. Drie vingers in de lucht voor de W van Westwing! (10)

NIKE

Ook grote merken zonder expliciete interieurachtergrond krijgen de ruimte gedurende de Salone. Zie hier een kunstzinnige interpretatie van Nike’s Flyknitsneaker. Een lichtgewicht gevlochten schoen met een luchtige zool. Deze Koreaanse kunstenaar maakte daar deze gigantische stellage van. (11)

9

SAMSUNG

Samsung trok alles uit de kast en haalde hun producten uit elkaar in hun project. Het techmerk showde nieuwe producten door de onderdelen van het product achter elkaar te plaatsen in een verticale lijn met doorzichtige touwen. Een adembenemend gezicht. (12)

WALLPAPER*

Het Britse trendwatching magazine Wallpaper* staat bekend om zeer bijzondere samenwerkingen met allerlei designers. Een absolute must-see tijdens de Salone. In een indrukwekkend pand midden in het centrum ontpopte zich een mini-museum voor moderne kunst.

11

IAN MAINWRIGHT

Ian Mainwright creëerde dit kunstwerk van kleurpotloden. Een interessant vervreemdingsconcept, waardoor je pas vanaf een afstandje kan zien dat het een gezicht is. (13)

13

MERCI

Als laatste nog even struinen langs de popupshop van het Franse warenhuis Merci en toen was het tijd om weer huiswaarts te gaan. Met alle inspiratie die we hebben opgedaan en die we snel gaan verwerken tot sales!

A la prossima volta!

Charlotte Kalshoven

Heb je onze app al?

Naar de app
Naar de app