Frans over zijn Indian Roast Foodtruck

Waar festivals en food evenementen zijn, is Frans Breeveld (35). Met zijn Indian Roast Foodtruck reist deze culinaire ondernemer het hele land door om zijn heerlijke happen aan de man te brengen. Westwing sprak met Frans over zijn bedrijf genaamd Bare Essentials.

afbeelding-4

Frans kun je omschrijven als een echt horecabeest. Tijdens zijn studie facility management begon hij zijn loopbaan in deze business. Nu, 18 jaar later, voelt Frans zich nog steeds op zijn plek in de horeca. Met zijn bedrijf Bare Essentials heeft hij alle vrijheid om een merknaam te ontwikkelen waar hij compleet achter staat.

 

Recycling en upcycling zijn door ons graag gehoorde termen.”

 

“De filosofie van Bare Essentials is om zoveel mogelijk te creëren met zo min mogelijk middelen. Ik en mijn zakenpartners denken dat alle materialen die nodig zijn om iets moois te creëren, al zijn geproduceerd. Toevallig heeft DENHAM The Jeanmaker net twee used denim schorten gedropped. We love it.  Recycling en upcycling zijn door ons graag gehoorde termen.”

afbeelding-3

De Indian Roast Foodtruck is het eerste project binnen Bare Essentials. Frans merkt nu al dat de komst van deze truck ervoor zorgt dat andere projecten even moeten wijken. “Wat mij betreft een heel goed teken.” Met de Indian Roast Foodtruck brengt Frans de bezoekers van zijn truck in aanraking met de western fusion keuken.

Een combinatie van verschillende factoren hebben ervoor gezorgd dat hij zich geroepen voelde tot deze keuken. “Interesse in het Aziatische continent, de kleurrijke keuken, veel reizen, veel eten en een klein stukje marktonderzoek hebben ervoor gezorgd dat ik steeds meer geïnteresseerd raakte in de Indiase keuken.”

afbeelding

Frans is zich sterk bewust van de sfeer die hij uitstraalt als hij op een evenement staat. “We proberen altijd een positieve stemming te brengen tijdens het “live cooking” buiten de bus. Lekker tussen de mensen koken en verkopen vinden we het leukst.” En dat plezier straalt Frans samen met zijn partners – tevens zijn vrienden – ook heel duidelijk uit.

 

Met onze gerechten hebben we een toegankelijke fusion gecreëerd.

 

Een ander aspect dat ervoor zorgt dat de Indian Roast Foodtruck zich onderscheidt? “Met onze gerechten hebben we een toegankelijke fusion gecreëerd. De westerse gerechten, gemaakt met Indiase ingrediënten, blijken goed te werken bij onze doelgroep.”

afbeelding-1

Westwing vroeg Frans of hij nog een lekker grillgerecht voor ons in petto had. “Misschien niet voor de beginner, maar ik zweer bij de sous-vide gegaarde gamba burger die wij ook verkopen. Deze burger kun je later nog af grillen voor extra smaak. De lekkerste sous-vide gerechten met gamba’s, pepers, knoflook en koriander zijn tegenwoordig ook prima te vinden als DIY-video’s op YouTube.” Als buitenkok weet Frans natuurlijk ook het één en ander over het temmen van de BBQ. “De belangrijkste tip voor het bereiden van vlees op de BBQ? Zorgen dat je goed let op de temperatuur van het vlees. Tegenwoordig hoeft een goede temperatuurmeter helemaal niet meer zo duur te zijn.”

 

Van “Eten op Rolletjes” in Hilversum tot het “Rrrollend Foodtruckfestival” in Den Haag – Frans heeft er al een paar interessante evenementen op zitten. Maar wees niet getreurd, de aankomende maanden is de Indian Roast Foodtruck op genoeg plekken te bewonderen!

Sophie Don

Heb je onze app al?

Naar de app
Naar de app